Latest topics
» Bestilling af Kanger Toptank Mini
Today at 12:26 by morteng85

» Ny damper her og vil gerne blande selv.
Today at 1:33 by Banditten

» Nye coils V2.0
Lør 10 feb 2018 - 22:23 by Shtennek

» Jubel hos Dansk E-damperforening Dadafo over udtal
Ons 7 feb 2018 - 17:05 by LX2

» Måske et laaaaaagt skud?
Søn 21 jan 2018 - 14:23 by Bufas

» Crafted: The Custard vs Creme de la Crafted
Man 25 dec 2017 - 19:59 by BDK

» Nye coils!
Man 18 dec 2017 - 21:42 by Shtennek

» Væske med minimal lugt
Man 11 dec 2017 - 17:59 by glad

» Første mekaniske mod
Søn 10 dec 2017 - 19:15 by Shtennek

» Mod for vildt til nybegynder?
Man 4 dec 2017 - 22:56 by Shtennek

» damperovergang?
Tirs 28 nov 2017 - 22:46 by Hundekiks

» Basement Brew - Hvor køber i henne?
Man 13 nov 2017 - 16:44 by jens e

» blande niktion i færdigblandet e-væske som er købt
Fre 10 nov 2017 - 0:11 by Hundekiks

» blande nikotin i færdig blandet e væske?
Tors 9 nov 2017 - 16:12 by Andersasd

»  Element ejuice
Tirs 31 okt 2017 - 13:38 by storm

» ≈Bedste sted af købe VG / PG
Lør 28 okt 2017 - 18:20 by cloudie--

» Sørme om i ikke har fået et nyt medlem
Ons 25 okt 2017 - 15:52 by storm

» Cubis pro.
Søn 8 okt 2017 - 16:33 by BDK

» Aspire - PockeX Kit - til nybegynder?
Man 2 okt 2017 - 3:34 by BDK

» Batterier i vaskemaskinen
Tirs 12 sep 2017 - 0:14 by BDK

Poll

Er du medlem af DADAFO ?

57% 57% [ 32 ]
29% 29% [ 16 ]
9% 9% [ 5 ]
5% 5% [ 3 ]

Totale stemmer : 56

februar 2018
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728    

Calendar Calendar

Mod for vildt til nybegynder?

Go down

Mod for vildt til nybegynder?

Indlæg by damplokomotivet on Tors 30 nov 2017 - 11:57

Hej Dampere!

Jeg har endelig bevæget mig ud i at skille mig af med smøger og over i damp.
Jeg har købt en Smok Alien 220w med en Baby beast tank.

Erfaring med damp: 0%

Jeg har så læst og læst inden jeg gik igang med mit projekt - og læste at den ville være en fin til nybegynderen og den erfarne damper.

Problem: Jeg dør nærmest ved indhalering - direkte til lunge. Jeg er storryger normalt og læste mig frem til at så skulle man nok op i 18-24mg nikotin, så det er det jeg købte til mit mod. Jeg skal da indrømme at da jeg fik startet maskineriet og fik den skruet op i watt til coilens best workrange 55-65w... ja så endte det i hosteanfald, tårer ud af øjnene og nærmest et opkald til ulrik på toilettet!

Væsken jeg har købt til er: Hangsen red cola 18mg 70pg/30vg - Jeg har så fundet ud af at det jeg damper hedder sub ohm og skulle give mere damp og smag.

Når jeg indhalerer så får jeg den sygeste krads i halsen og nærmest "ondt" i lungerne, og jeg tør faktisk ikke engang at bare suge igennem, hvilket resulterer i at damperen sprutter når jeg prøver.

Hjælp en rookie til at komme til den anden side? Har i nogle forslag til hvad der går galt for mig og hvordan jeg får gang i mit mod så jeg kan blive smøgerne kvit? Smile

damplokomotivet
Cigalike
Cigalike

Antal indlæg : 3

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Mod for vildt til nybegynder?

Indlæg by jens e on Søn 3 dec 2017 - 17:10

Tror du mener 30/70. Du skal nok ned på 3-6mg.
jens e
Cigalike
Cigalike

Antal indlæg : 20

Vis brugerens profil

Indlæg by damplokomotivet on Søn 3 dec 2017 - 17:38

Hej Jens - tak for dit svar Smile

Jeg har nu fået prøvet mig lidt mere frem. Men nej, det er en 70pg/30vg væske. - Jeg var så inde og købe noget væske uden nikotin overhovedet og som er 50/50, og en 50/50 med 6mg - for at se om det var der skoen trykkede. Det var det så, jeg kunne nemt komme igang med 50/50 uden nikotin, så jeg fyrede op under den med nikotin(6mg) og det gik også fint. Nu er jeg så kommet til det punkt hvor jeg fylder min tank med 2/3 af min 70/30 væske, og topper op med 50/50 uden nikotin - og det er fint til mig lige nu.

Jeg skal nok ud i at eksperimentere lidt mere med pg/vg ratio og nikoindhold og så hvilke væske der virker bedst for mig. Men det ovenstående var, hvad der fik mig videre i processen - så nu er jeg igang i det mindste Smile

damplokomotivet
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Shtennek on Man 4 dec 2017 - 22:15

Hej!

Tillykke med beslutningen om rygestoppet! Very Happy Jeg er selv stoppet 100% med rygningen for præcis 3 uger siden i dag.

Jeg havde selv samme problem som dig, hvilket faktisk gjorde at jeg havde ualmindeligt svært ved at kvitte smøgerne, og faktisk nærmere havde modsatte effekt. Så jeg gjorde det lidt i bagvendt rækkefølge; Jeg startede på 3mg nikotin, og byggede mig op til 18. Det kræver en del tilvænning at dampe de højere nikotin-mængder, og ens lunger er ved at blive rykket fra hinanden føles det som.

Det tog mig knapt 3 uger at komme op på de 18mg, hvor det ikke længere føltes som om, at lungerne var ved at blive smadret fuldstændig, men derefter havde jeg ikke længere samme "behov" for at ryge, og jeg kører nu på 3. uge uden cigarretter. En anden positiv ting er så, at jeg på disse 3 uger også er kommet ned på 9mg nikotin - altså har jeg halveret mit nikotin på de 3 uger også.

Spørg endelig løs, hvis du har spørgsmål Very Happy

Shtennek
Godt på vej
Godt på vej

Male Antal indlæg : 27
Geografisk sted : Hjørring

Vis brugerens profil

Indlæg by damplokomotivet on Man 4 dec 2017 - 22:50

Hej Shtennek - tak for dit input Smile

Ja jeg tror også det er vejen frem, at køre den modsatte vej og starte lavt. Hvis jeg vidste, hvad jeg ved nu, da jeg skrev mit første indlæg.. - så var det helt 100% også sådan jeg ville have gjort det! - Den første oplevelse med det, hvor man nærmest har en nærdødsoplevelse er ikke særlig fedt hehe.

Jeg synes dog nu, at jeg er ved at være godt igang - men! Jeg synes til gengæld også at jeg patter i den damper, nærmest konstant i forhold til rygning. altså.. så tager man en smøg og så går der måske lige en 30-60 minutter før man er igang igen, det oplever jeg ikke med damperen.. der er det nærmest som om man spreder sit forbrug over hele dagen? Oplever du det samme?

damplokomotivet
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Shtennek on Man 4 dec 2017 - 22:56

Jamen selv tak! Og nej, det er bestemt ikke en særligt rar oplevelse. Men det var nøjagtigt det samme jeg oplevede. Så jeg tror nu faktisk det er meget normalt.

Generelt oplever jeg også at jeg “patter” mere i damperen end jeg gjorde i smøgerne. Men til gengæld så tager jeg kun 2-5 hvæs på den og lægger den fra mig igen, og så går der 20-30 min og så om igen. Tror dels det er fordi man ikke får helt samme mængde nikotin som smøgerne, og dels fordi det jo også smager godt! Har taget mig selv i, flere gange, at dampe fordi jeg lige er en smule lækkersulten, hehe. Så jeg tror der er mange ting der spiller ind på det punkt :-)

Shtennek
Godt på vej
Godt på vej

Male Antal indlæg : 27
Geografisk sted : Hjørring

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen