Latest topics
» Købes: Bubbers Bounty aroma
Tors 5 apr 2018 - 12:17 by NilsT

» Ny damper her og vil gerne blande selv.
Søn 11 mar 2018 - 15:59 by janius

» Skal niko-salg tillades ? Ind og stem
Lør 24 feb 2018 - 0:35 by Lis Andersen

» Bestilling af Kanger Toptank Mini
Tirs 20 feb 2018 - 12:26 by morteng85

» Nye coils V2.0
Lør 10 feb 2018 - 22:23 by Shtennek

» Jubel hos Dansk E-damperforening Dadafo over udtal
Ons 7 feb 2018 - 17:05 by LX2

» Måske et laaaaaagt skud?
Søn 21 jan 2018 - 14:23 by Bufas

» Crafted: The Custard vs Creme de la Crafted
Man 25 dec 2017 - 19:59 by BDK

» Nye coils!
Man 18 dec 2017 - 21:42 by Shtennek

» Væske med minimal lugt
Man 11 dec 2017 - 17:59 by glad

» Første mekaniske mod
Søn 10 dec 2017 - 19:15 by Shtennek

» Mod for vildt til nybegynder?
Man 4 dec 2017 - 22:56 by Shtennek

» damperovergang?
Tirs 28 nov 2017 - 22:46 by Hundekiks

» Basement Brew - Hvor køber i henne?
Man 13 nov 2017 - 16:44 by jens e

» blande niktion i færdigblandet e-væske som er købt
Fre 10 nov 2017 - 0:11 by Hundekiks

» blande nikotin i færdig blandet e væske?
Tors 9 nov 2017 - 16:12 by Andersasd

»  Element ejuice
Tirs 31 okt 2017 - 13:38 by storm

» ≈Bedste sted af købe VG / PG
Lør 28 okt 2017 - 18:20 by cloudie--

» Sørme om i ikke har fået et nyt medlem
Ons 25 okt 2017 - 15:52 by storm

» Cubis pro.
Søn 8 okt 2017 - 16:33 by BDK

Poll

Er du medlem af DADAFO ?

56% 56% [ 32 ]
28% 28% [ 16 ]
9% 9% [ 5 ]
7% 7% [ 4 ]

Totale stemmer : 57

maj 2018
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendar Calendar

Ny RDA? Hvilken?

:: E-cig :: Hjælp mig

Go down

Ny RDA? Hvilken?

Indlæg by Shtennek on Tors 10 aug 2017 - 18:01

Hej drenge og piger!

Så fik jeg også taget lidt hul på RDA-bylden. Til formålet købte jeg for noget tid siden et "Aspire Quad Flex Survival Kit" (https://www.dampshop.dk/dk/artiklar/aspire-quad-flex-survival.html), og har fået den bygget, væget osv. Men synes godt nok der mangler smag fra den.

Jeg har fulgt diverse "opskrifter" på hvordan man opbygger en RDA, mht. at sætte coils i, putte vægen i og alt det her hejs, så ved ikke om jeg bare har gjort noget forkert?

Har selvfølgelig dampet samme væske i en alm Wismec Elabo tank, for at tjekke at det ikke bare er væsken der smager af ingenting - og det er det "heldigvis" ikke.

Derfor går jeg nu med tanken om, at investerer i en ordentlig RDA, men da det er en helt ny verden, er jeg på bar bund i forhold til hvad jeg skal kigge efter - så måske i kunne guide mig på vej?

Har hørt og læst meget godt om RIP-Trippers Pharaoh. Kan nogen af/bekræfte at den er god? :-)

//Kenneth

Shtennek
Godt på vej
Godt på vej

Male Antal indlæg : 27
Geografisk sted : Hjørring

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ny RDA? Hvilken?

Indlæg by Brast81 on Tors 10 aug 2017 - 21:50

Jeg købte for nyligt en Desire Mad Dog RDA, og må siger den fungere skide godt for mig ... masser af smag og damp, jeg har bygget den med et dual coil build "Fused clapton build, 2x 26g NI80 wrapped med 35g NI80.... det spiller bare. Jeg har også en Goon RDA med et lignende build, det virker også rigtig godt, og igen en Wotofo The Troll 25mm RDA, vil tro at jeg har en 15-20 forskellige RDA's de fleste købte jeg her da der var stor udsalg pga TPD, mange har jeg ikke bygget endnu og prøvet, men 3 før nævnte har jeg haft stor succes med. Jeg har også den Pharaoh RDA fra Trippers, har ikke brugt den så meget, nok mest fordi at det første build jeg smed i den ikke fungerede helt godt, og jeg burde nok prøve at et nyt.

Hva type build har du smidt i den Quad Flex?

Brast81
Cigalike
Cigalike

Antal indlæg : 13

Vis brugerens profil

Indlæg by Shtennek on Tors 10 aug 2017 - 22:02

Den har jeg også kigget på et par gange, den første du nævner Smile

Jeg har bare brugt de coils der fulgte med - Så bare nogle ret standard Clapton coils Smile Dog har jeg set flere steder at folk beretter at den giver en god smag. Men det synes jeg bare ikke helt er tilfældet - får langt mere og bedre smag af mine andre tanke :-)

Shtennek
Godt på vej
Godt på vej

Vis brugerens profil

Indlæg by Brast81 on Tors 10 aug 2017 - 22:25

Jeg er også stadig ret ny i coil building, men jeg startede med at se gud ved hvor mange youtube videoer om coil building, "alle" de coils som der var med til div. RDA's som jeg har købt ligger alle i en lille kasse, har ikke brugt en eneste af dem, vikler alle mine coils selv. Meget af det er trial and error noget virker andet gør ikke. I starten synes jeg dog det sværeste var at få den rigtige mængde vat i coilen. Men jo større overflade du har på coilen jo mere smag får du ud af den.

De standard claptons, hvor tætte var viklingerne, helt tætte eller spredt ud med små mellemrum?

Brast81
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Shtennek on Fre 11 aug 2017 - 8:39

Planen er også at jeg selv vil i gang med at vikle coils, men har lige et par ting der står højere på prioriteringslisten, før jeg kan købe alt udstyret ind Smile Må man evt. se et billede af dit lille setup?

De var faktisk meget tætte. Der er ingen luft mellem dem overhovedet - og sådan har jeg forstået at de gerne skal være? Tror faktisk det er et par ganske udmærkede coils der fulgte med Smile

Shtennek
Godt på vej
Godt på vej

Vis brugerens profil

Indlæg by Brast81 on Fre 11 aug 2017 - 20:06

Shtennek skrev:Planen er også at jeg selv vil i gang med at vikle coils, men har lige et par ting der står højere på prioriteringslisten, før jeg kan købe alt udstyret ind Smile Må man evt. se et billede af dit lille setup?

De var faktisk meget tætte. Der er ingen luft mellem dem overhovedet - og sådan har jeg forstået at de gerne skal være? Tror faktisk det er et par ganske udmærkede coils der fulgte med Smile

Mit setup? , hvordan det ser ud på mit spisebord hvor jeg vikler coils.... "ville ønske jeg havde et lille Skur/værksted" jeg kunne gøre det i.

Brast81
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Brast81 on Fre 11 aug 2017 - 20:37

[You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.]

Brast81
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Shtennek on Tirs 15 aug 2017 - 17:47

Det ser jo faktisk rigtigt fornuftigt ud Very Happy

Hvor meget koster det ca. at komme i gang med sådan noget? Tænker med alt det tråd man skal have osv. Værktøjet til det har jeg :-)

Shtennek
Godt på vej
Godt på vej

Vis brugerens profil

Indlæg by Brast81 on Ons 16 aug 2017 - 17:11

Tjae, tråd er jo en smags sag, men The Crazy Wire Company i england har nogen ret fine priser på wire...
[You must be registered and logged in to see this link.]

Og et kæmpe udvalg. Prisen ligger vel omkring 55-60,- for 50m men det afhænger af wire typen og længden. Har bestilt fra dem et par gange og får altid nogle ekstra ruller med, gratis prøver om man vil på en 5m, per rulle.

Brast81
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

:: E-cig :: Hjælp mig