Latest topics
» Bestilling af Kanger Toptank Mini
Today at 12:26 by morteng85

» Ny damper her og vil gerne blande selv.
Today at 1:33 by Banditten

» Nye coils V2.0
Lør 10 feb 2018 - 22:23 by Shtennek

» Jubel hos Dansk E-damperforening Dadafo over udtal
Ons 7 feb 2018 - 17:05 by LX2

» Måske et laaaaaagt skud?
Søn 21 jan 2018 - 14:23 by Bufas

» Crafted: The Custard vs Creme de la Crafted
Man 25 dec 2017 - 19:59 by BDK

» Nye coils!
Man 18 dec 2017 - 21:42 by Shtennek

» Væske med minimal lugt
Man 11 dec 2017 - 17:59 by glad

» Første mekaniske mod
Søn 10 dec 2017 - 19:15 by Shtennek

» Mod for vildt til nybegynder?
Man 4 dec 2017 - 22:56 by Shtennek

» damperovergang?
Tirs 28 nov 2017 - 22:46 by Hundekiks

» Basement Brew - Hvor køber i henne?
Man 13 nov 2017 - 16:44 by jens e

» blande niktion i færdigblandet e-væske som er købt
Fre 10 nov 2017 - 0:11 by Hundekiks

» blande nikotin i færdig blandet e væske?
Tors 9 nov 2017 - 16:12 by Andersasd

»  Element ejuice
Tirs 31 okt 2017 - 13:38 by storm

» ≈Bedste sted af købe VG / PG
Lør 28 okt 2017 - 18:20 by cloudie--

» Sørme om i ikke har fået et nyt medlem
Ons 25 okt 2017 - 15:52 by storm

» Cubis pro.
Søn 8 okt 2017 - 16:33 by BDK

» Aspire - PockeX Kit - til nybegynder?
Man 2 okt 2017 - 3:34 by BDK

» Batterier i vaskemaskinen
Tirs 12 sep 2017 - 0:14 by BDK

Poll

Er du medlem af DADAFO ?

57% 57% [ 32 ]
29% 29% [ 16 ]
9% 9% [ 5 ]
5% 5% [ 3 ]

Totale stemmer : 56

februar 2018
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728    

Calendar Calendar

Første mekaniske mod

Go down

Første mekaniske mod

Indlæg by Vaping rookie on Lør 21 jan 2017 - 13:41

Hej. Til at begynde med håber jeg at det her indlæg er lagt ind på rette sted..
Jeg har siden august ca lavet mine egne coils og overvejer at købe et mejanisk mid nu men er blevet lidt skræmt af de mange sikkerheds videoer så mit spørgsmål er : om det er for "tidligt" at begynde ? Og har gode tips evt

Vaping rookie
Cigalike
Cigalike

Antal indlæg : 4

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Første mekaniske mod

Indlæg by glad on Lør 21 jan 2017 - 14:15

Hvorfor et mekanisk mod frem for et kraftigt styret mod Question

Går det galt med en kortslutning i et mekanisk mod er det i princippet en rørbombe du sidder med oppe ved ansigtet.
Så skal man bruge mekanisk skal man have helt styr på hvad man laver, ikke noget jeg selv tør bruge.
glad
Blown away damper.
Blown away damper.

Male Antal indlæg : 845
Geografisk sted : hvidovre

Vis brugerens profil

Indlæg by Vaping rookie on Man 23 jan 2017 - 19:18

Altså nu er det ikke kortslutninger jeg laver flest af . Meb forstår din pointe da det er mere held end forstand det ikke er kortslutninger Very Happy... kan du anbefale et godt mod pg evt nogle gode batterier ? Køre lige nu 18650 20 amp samsung

Vaping rookie
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by glad on Man 23 jan 2017 - 20:49

Jeg følger ikke nok med i det nye til at kunne anbefale nogle mods eller batterier.

Er det oplevelsen fra et mekanisk mod du ønsker at prøve kan du jo købe et styret mod med "pass through" funktion, så har du stadig en sikkerhed ved kortslutning Wink

Rettelse:
Funktionen som jeg tænkte på hedder vist "ByPass" og ikke "pass through", tror de fleste nyere styrede mods kan det Wink

Sidst rettet af glad Tirs 31 jan 2017 - 8:32, rettet 1 gang (Reason for editing : huskede forkert)
glad
Blown away damper.
Blown away damper.

Vis brugerens profil

Indlæg by Vaping rookie on Ons 25 jan 2017 - 19:04

OKay vil jeg prøve at undersøge tak

Vaping rookie
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Shtennek on Lør 2 dec 2017 - 21:58

Lidt hands-on erfaring herfra;

Jeg har købt et mech mod (Coil-Art Mage Mech trigges kit), og er rigtigt glad for det. Jeg er også lige begyndt at bygge coils og synes også det er sjovt. Jeg har dog endnu ikke prøvet at kombinerer de 2 ting, og det tør jeg heller ikke endnu, da jeg har fået et par enkelte kortslutninger på mine coils. På premade coils har jeg dog intet problem - tjekker altid hvor høj/lav modstand der er på coils inden jeg sætter min RDA på moddet, og laver den famøse udregning, for at være helt sikker.

Der er, i mange mech mods, nogle sikkerhedsforanstaltninger som der ikke var førhen (plastik-rør inde i tube-mods feks), som gør at man ikke er helt fucked, hvis man skulle overse et lille hul i batteri-wrap. Men man skal selvfølgelig stadig tjekke godt efter.

Mit Mech-mod bruger jeg UDELUKKENDE herhjemme, når jeg sidder og hygger, er relativt opmærksom, og ikke har travlt. Kunne aldrig drømme om at tage det med på job eller ud i offentligheden generelt, da jeg synes risikoen er for stor. Men når jeg så endelig bruger den herhjemme, så er det altså også en lækker damp der kommer. Og selvom mange mener man ikke kan mærke/smage forskel på om, dampen kommer fra et reguleret eller et mech mod, så er jeg altså af den mening, at det kan man godt. Dampen er, i min optik, mere tyk og fyldig, og samtidig synes jeg smagen er meget mere afrundet :-)

Shtennek
Godt på vej
Godt på vej

Male Antal indlæg : 27
Geografisk sted : Hjørring

Vis brugerens profil

Indlæg by glad on Tirs 5 dec 2017 - 13:15

Jeg har stadig svært ved at se formålet ved at bruge mekanisk mod nu om stunder.
Til at starte med var man jo lidt tvunget til det hvis man ville op i watt eller ned i ohm, da styrede mods i begyndelsen ikke kunne give meget mere end 15W og ikke gå under 1.5ohm.
Det "problem" har man jo ikke længere, så hvorfor man stadig vil bruge mekaniske fatter jeg ikke med de ulemper det har.

Man skal også huske på at de batterier man kan få nu kan give langt flere ampere end de kunne i "gamle" dage, så en kortslutning kan blive rigtig sjov.

For min skyld kan folk dampe på mekaniske eller spille russisk roulette alt det de orker, bare jeg slipper for at feje dem op bagefter Wink

Jeg kan ikke helt se hvordan et plasticrør i et mod giver mere sikkerhed, skal det isolerer minuspolen på batteriet fra stel, som jo også er minuspol normalt confused

At strømmen skulle smage anderledes fordi den kommer direkte fra batteriet i stedet for gennem en byPassfunktion i et styret mod nægter jeg simpelthen at tro på.
Så er der måske også forskel på hvordan de forskellige batterimærker smager Wink
glad
Blown away damper.
Blown away damper.

Vis brugerens profil

Indlæg by Shtennek on Lør 9 dec 2017 - 18:36

@Glad For mig (selvom jeg har et mekanisk mod) er det heller ikke sådanne mods der står øverst på ønskelisten. Jeg købte det blot for at prøve det. Og ulemperne er jo sådan set "bare" at man skal have styr på hvad man laver, tjekke alt sit grej jævnligt og være lidt forsigtig :-)

Din analogi med at "strømmen smager anderledes" og "Så er der måske også forskel på hvordan de forskellige batterimærker smager" holder ikke helt, i min optik. Det ville være det samme som at sige, at væske smager ens i alle tanke. Det er jo samme væske :-) Et mech-mod rammer hårdere end et reguleret (også selvom man kører i Bypass), og giver altså en anden damp. Der er ikke en verden til forskel - men den er der.

Har du nogensinde prøvet et mekanisk mod? :-)

Shtennek
Godt på vej
Godt på vej

Vis brugerens profil

Indlæg by glad on Søn 10 dec 2017 - 13:27

Ja jeg har da prøvet mekanisk af i sin tid, jeg satte nu hurtigt et kick i det mod Wink

Som jeg ser det er en af ulemperne ved dampudviklingen med et mod der ikke er styret at du på intet tidspunkt har en ensartet damp.
Alle de sikkerhedsmæssige ulemper bør være indlysende Wink

Ret skal være ret, jeg har ikke testet om mit mod der har bypass i virkligheden laver om på strømmen, men jeg tvivler.
Så om den samme væske på den samme tank med strøm fra det samme batteri giver en anden smagsoplevelse med rent mekanisk frem for bypass har jeg ikke chekket efter, men jeg tvivler meget Wink

Jeg skriver såmænd kun dette for at advarer nystartede mod at rode med noget de måske ikke har forstand på, og så måske komme til skade.
Ideen med at dampe er vel for at leve sundere, og så er der i mit optik igen grund til at dampe på en halvfarlig måde Wink

Jeg er selv stor tilhænger af mods dervirker plug and play og tager sig af alt det "grove", jeg damper stort set kun på TC-mods da jeg mener det er vejen frem.
glad
Blown away damper.
Blown away damper.

Vis brugerens profil

Indlæg by Shtennek on Søn 10 dec 2017 - 16:44

@Glad Ligesom med regulerede mods, er der jo også forskel på mekaniske mods, hvordan de rammer og hvor hårdt. Så selvom der jo, i teorien, ikke burde være forskel på identiske mods, så ser man jo gang på gang, at det er der. Derfor er der jo også forskel på hvordan oplevelsen på det er, og hvordan dampudviklingen er. Og der er også meget stor forskel på, hvilken type batteri du smider i. Mht. smagsoplevelsen, så ved jeg ikke om det blot er fordi, at dampen ikke er ensartet eller fordi sine coils blir ramt hårdere eller hvad det er, men for mig, er der en forskel - som sagt er den ikke voldsom dog :-)

Jeg er BESTEMT også fortaler for, at mekaniske mods ikke ligefrem er det første man går ud og investerer i, grundet de sikkerhedsrisici der er med det. Og jeg var nok også lidt for hurtig til at købe mit. Men jeg havde ferie i den periode og vidste ikke hvad jeg skulle få tiden til at gå med - så jeg lavede ikke andet i 4-5 døgn end at læse op på alt hvad der har med mekaniske mods at gøre Laughing Som skrevet, så er mit mekaniske heller ikke et mod jeg bruger både tidligt og sent, men et mod der bliver brugt til "hygge". I min optik er det heller ikke noget man skal løbe rundt med i lommen på arbejdspladsen eller ned i byen for at handle ind :-)

Shtennek
Godt på vej
Godt på vej

Vis brugerens profil

Indlæg by glad on Søn 10 dec 2017 - 16:57

Det jeg mener med uensartet damp på et mekanisk kontra styret er at du jo i sagens natur har forskellig watt på din coil efterhånden som dit batteri bliver drænet, ville jeg finde vildt irrerterende.

Det var derfor at vorherre (eller hvem det nu var) opfandt det styrede mod Wink

Jeg håber da for dig at gevisten ved det mekaniske er prisen med manglende sikkerhed værd, men nogle gange skal man jo lige brænde nallerne før man lærer det Wink
glad
Blown away damper.
Blown away damper.

Vis brugerens profil

Indlæg by Shtennek on Søn 10 dec 2017 - 19:15

Det er jo en vanesag. Men som sagt, bruger jeg det heller ikke særligt tit :-)

Haha. Ja, du vil nok begynde at grine, hvis jeg gir dig ret i, at det bestemt ikke er prisen og helbredet værd, at dampe på et mekanisk mod kontra et reguleret Laughing Men det er det ikke Razz

Shtennek
Godt på vej
Godt på vej

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen