Latest topics
» Bestilling af Kanger Toptank Mini
Tirs 20 feb 2018 - 12:26 by morteng85

» Ny damper her og vil gerne blande selv.
Tirs 20 feb 2018 - 1:33 by Banditten

» Nye coils V2.0
Lør 10 feb 2018 - 22:23 by Shtennek

» Jubel hos Dansk E-damperforening Dadafo over udtal
Ons 7 feb 2018 - 17:05 by LX2

» Måske et laaaaaagt skud?
Søn 21 jan 2018 - 14:23 by Bufas

» Crafted: The Custard vs Creme de la Crafted
Man 25 dec 2017 - 19:59 by BDK

» Nye coils!
Man 18 dec 2017 - 21:42 by Shtennek

» Væske med minimal lugt
Man 11 dec 2017 - 17:59 by glad

» Første mekaniske mod
Søn 10 dec 2017 - 19:15 by Shtennek

» Mod for vildt til nybegynder?
Man 4 dec 2017 - 22:56 by Shtennek

» damperovergang?
Tirs 28 nov 2017 - 22:46 by Hundekiks

» Basement Brew - Hvor køber i henne?
Man 13 nov 2017 - 16:44 by jens e

» blande niktion i færdigblandet e-væske som er købt
Fre 10 nov 2017 - 0:11 by Hundekiks

» blande nikotin i færdig blandet e væske?
Tors 9 nov 2017 - 16:12 by Andersasd

»  Element ejuice
Tirs 31 okt 2017 - 13:38 by storm

» ≈Bedste sted af købe VG / PG
Lør 28 okt 2017 - 18:20 by cloudie--

» Sørme om i ikke har fået et nyt medlem
Ons 25 okt 2017 - 15:52 by storm

» Cubis pro.
Søn 8 okt 2017 - 16:33 by BDK

» Aspire - PockeX Kit - til nybegynder?
Man 2 okt 2017 - 3:34 by BDK

» Batterier i vaskemaskinen
Tirs 12 sep 2017 - 0:14 by BDK

Poll

Er du medlem af DADAFO ?

57% 57% [ 32 ]
29% 29% [ 16 ]
9% 9% [ 5 ]
5% 5% [ 3 ]

Totale stemmer : 56

februar 2018
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728    

Calendar Calendar

Evic VT problmer - Temp Protection

:: E-cig :: Hjælp mig

Go down

Evic VT problmer - Temp Protection

Indlæg by Dickos on Søn 12 jul 2015 - 22:11

Hej.

Jeg har lige erhvervet mig en Evic VT, efter som at den har fået fine anmeldelser. Det er den første jeg har, som har temperatur styring.
Men jeg har problemer med den. Jeg startede ud med at dampe på nikkel coilen, og det gik sådan set fint nok. Men efter lidt tid, så begyndte den at melde temp protection, med det samme jeg nærmest satte læberne på tanken. Jeg skiftede så coilen ud til titanium, men det samme gør sig gældende her. Er der en der har et råd til mig, hvad jeg skal gøre`?

Dickos
Cigalike
Cigalike

Antal indlæg : 4

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Evic VT problmer - Temp Protection

Indlæg by Gæst on Man 13 jul 2015 - 9:27

Hejsa

Det er også et dejligt mod, jeg har ikke brugt mit så meget i temp. mode endnu, men mest i powermode, så min erfaring med temp. coils er ikke så stor endnu.

Men det du skal have på plads er at du husker at vælge den rigtige tråd i menuen, temp NI eller Temp. TI
Du skal også sørge for at evic har læst den rigtige modstand på din coil (som skal have stuetemperatur når du gør det) og den modstand skal du så sørge for er låst ind i systemet med en hængelås som symbol.

Så bør det hele virke ved mindre der er en fejl på din tank eller dit mod, du kunne evnt. se Pbusardos video igennem.
https://www.youtube.com/watch?v=X9zpqNPKGVk

Selv kører jeg pt. med en 0.15ohm nikkelcoil i en Kayfun og det virker bare helt optimalt Very Happy

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 13 jul 2015 - 11:51

Noget du også skal værer obs på er at din coil får nok væske, ellers reagerer evic helt som den skal i temp. mode og går i protection. I et WV-mod ville den bare brænde vattet af, og det ønsker du jo ikke :-)

Prøv evnt. at sætte den på en lav temperatur og arbejd dig op, selv kører jeg ved 170-180gr med nikkelcoil i min Kayfun

Gæst
Gæst

Indlæg by Dickos on Man 13 jul 2015 - 14:01

Tak for svarene.
Jeg har husket, at skifte mellem Ti og Ni, når jeg skifter coilen. Men det giver stadig samme resultat. Jeg sys også, at jeg har givet mine coils rigeligt med væske, inden jeg er begyndt dampe på dem.

Men nu har jeg ladet den stå hjemme i dag, og lader coilen få mere væske ind, og så må jeg se på det, når jeg er hjemme i aften en gang.

Kan i anbefale en indstilling, både i W og temperatur?

EDIT: pt har jeg titanium coil i, på 0.4 ohm, og den læser den til 0.38 ohm.

Dickos
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Gæst on Man 13 jul 2015 - 15:09

Jeg gætter på at du bruger den Ego One tank og de coils der fulgte med.
Tanken har jeg næsten ikke brugt på min Evic, den sidder pt. på min gamle Vamo (WV-Mod) og jeg bruger heller ikke de coils der fulgte med, men dem du selv kan genopbygge som hedder CLR

Så hvis dit problem er at der ikke kommer nok væske til din coil, som jeg tror er problemet, kan jeg ikke rigtig hjæpe dig mht standartcoils.
Til gengæld kan jeg sige god for de CLR coils man kan købe, mine har jeg så bare lavet med kanthal da Vamo ikke har temp. styring.
En fordel ved CLR coils er at du kan justerer hvor meget væske der skal kunne komme ind, jeg synes at dem der fulgte med fik tanken til at lække ved luftindtaget

Ville ikke bringe mit pis i kog at den viser 0.38ohm på en coil der er mærket 0.4ohm, de har jo en vis tolerance når de laver den slags, det vigtige er at Evic ved hvad modstanden er.

Svært at råde andre mht temperatur, også lidt nyt for mig at bruge, men de fleste ligger vist på 220 grader, jeg ligger pt. på ca 180 grader.
Wattgrænsen du sætter i temp. mode vil under normalt brug ikke have den store indflydelse da Evic selv regulerer watt efter hvad temperatur du vil kører med.
Sæt du den bare på 60W, den vil efter al sansynlighed aldrig komme derop :-)

Gæst
Gæst

Indlæg by Dickos on Man 13 jul 2015 - 15:27

Ja, selvfølgelig. Det fik jeg ikke lige gjort klart. Jeg bruger den tank der følger med Smile Mht til selv at bygge coils, så er det ikke lige noget, jeg har den store lyst til at kaste mig ud i lige nu. Har simpelthen ikke tiden til det. Men det kunne jo godt lyde som om, at det var tanken, og de coils der følger med, der er noget galt med.

Kan du anbefale en god tank, hvor man kan få titanium coils, eller nikkel coils til, der er i bedre kvalitet? Så må jeg jo anskaffe mig sådan en i stedet.

Dickos
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Gæst on Man 13 jul 2015 - 15:45

Det kan jeg så ikke rigtigt hjælpe dig med da jeg sværger til at vikle coils selv :-)

Men prøv evnt. at starte en tråd om det.
Vores Admin Hund har jo butikken Dansk Damp og må vide hvad der findes af den slags gøjemøj :-)

Gæst
Gæst

Indlæg by Dickos on Man 13 jul 2015 - 16:20

Bare i orden Smile Skal også selv have kastet mig ud i det på et tidspunkt. I hvert fald give det et forsøg. Men ikke lige som tingene er nu.

Ok. Jeg må jo se, om han ikke lige kigger forbi denne her tråd på et tidspunkt. Men tak for hjælpen ellers Smile

Dickos
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Gæst on Tirs 14 jul 2015 - 13:22

Dickos skrev:
Ok. Jeg må jo se, om han ikke lige kigger forbi denne her tråd på et tidspunkt. Men tak for hjælpen ellers Smile

Det ser ikke meget ud til det scratch
Men du kan jo prøve at spørge på http://eryger.com/
der er en del brugere der kører med temp. Mods ved jeg, der er ligefrem oprettet en afdeling til det derinde http://eryger.com/temperaturstyrede-mods-f69.html cheers

Gæst
Gæst

Indlæg by Jomfru Fersken on Ons 15 jul 2015 - 13:22

Til Kangers nye Sub Mini v2 kan der fåes OCC Ni-coils Smile Den er allerede vældig populær!
Jomfru Fersken
Jegskriversygtmangeindlæg-damper

Female Antal indlæg : 2233
Geografisk sted : Esbjerg Ø

Vis brugerens profil

Indlæg by Crackhead on Man 20 jul 2015 - 17:36

Du skal også regne med, at hvis du ikke suger, vil den melde temp protection, næsten med det samme. Trækket gennem coil'en er nemlig med til at køle den. Jeg damper med ca. 250 grader(celcius) og det virker fint. Men hvis jeg ikke suger, så melder den temp protection.

Crackhead
Cigalike
Cigalike

Antal indlæg : 7

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

:: E-cig :: Hjælp mig