Latest topics
» Købes: Bubbers Bounty aroma
Tors 5 apr 2018 - 12:17 by NilsT

» Ny damper her og vil gerne blande selv.
Søn 11 mar 2018 - 15:59 by janius

» Skal niko-salg tillades ? Ind og stem
Lør 24 feb 2018 - 0:35 by Lis Andersen

» Bestilling af Kanger Toptank Mini
Tirs 20 feb 2018 - 12:26 by morteng85

» Nye coils V2.0
Lør 10 feb 2018 - 22:23 by Shtennek

» Jubel hos Dansk E-damperforening Dadafo over udtal
Ons 7 feb 2018 - 17:05 by LX2

» Måske et laaaaaagt skud?
Søn 21 jan 2018 - 14:23 by Bufas

» Crafted: The Custard vs Creme de la Crafted
Man 25 dec 2017 - 19:59 by BDK

» Nye coils!
Man 18 dec 2017 - 21:42 by Shtennek

» Væske med minimal lugt
Man 11 dec 2017 - 17:59 by glad

» Første mekaniske mod
Søn 10 dec 2017 - 19:15 by Shtennek

» Mod for vildt til nybegynder?
Man 4 dec 2017 - 22:56 by Shtennek

» damperovergang?
Tirs 28 nov 2017 - 22:46 by Hundekiks

» Basement Brew - Hvor køber i henne?
Man 13 nov 2017 - 16:44 by jens e

» blande niktion i færdigblandet e-væske som er købt
Fre 10 nov 2017 - 0:11 by Hundekiks

» blande nikotin i færdig blandet e væske?
Tors 9 nov 2017 - 16:12 by Andersasd

»  Element ejuice
Tirs 31 okt 2017 - 13:38 by storm

» ≈Bedste sted af købe VG / PG
Lør 28 okt 2017 - 18:20 by cloudie--

» Sørme om i ikke har fået et nyt medlem
Ons 25 okt 2017 - 15:52 by storm

» Cubis pro.
Søn 8 okt 2017 - 16:33 by BDK

Poll

Er du medlem af DADAFO ?

56% 56% [ 32 ]
28% 28% [ 16 ]
9% 9% [ 5 ]
7% 7% [ 4 ]

Totale stemmer : 57

april 2018
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

Calendar Calendar

Intet fungerer - hvorfor?

:: E-cig :: Hjælp mig

Go down

Intet fungerer - hvorfor?

Indlæg by Siit on Ons 17 jun 2015 - 13:05

Hej. Jeg har røget E Cigaret gennem flere år, så jeg har en del erfaring med det. Men jeg har aldrig nogensinde haft noget, som har virket i over én uge. Aldrig! Exclamation

Jeg har ofte været nede i butikker og købe forskelligt tilbehør og senest fik jeg direkte at vide, at ham, der var på vagt da jeg var der, var ny og endnu ikke kendte meget til det. Jeg købte et batteri, nogle coils/brændere og noget væske.

Jeg har en VIVI NOVA tank med tilhørende coils, men det fungerer bare ikke. Når jeg fjerner det øverste stykke gummi på brænderen og kigger ned i hullet mens jeg trykker knappen i bund, så brænder den utrolig godt (den er jo også ny) men når jeg lukker den sammen og skal suge, så tager den slet ikke fast i væsken. Den smager præcis som den gør, når tanken er helt tom for væske (brændt og ulækkert). Og der er fyldt godt med væske på.

Det sker konstant. Jeg bliver nødt til at holde cigaretten på hovedet nærmest for at væsken lægger sig i midten af hullet, så det kan give smag og jeg kan mærke nikotinen. Og det er ikke holdbart, selvfølgelig. For jeg skal holde den sådan hver gang jeg suger, hvis jeg vil have noget ud af det.

Den butik jeg købte det hos siger at det skulle virke, men jeg købte 5 brændere i fredags. Jeg har én tilbage!!

Jeg klandrer mig selv for at gøre noget forkert, for selvfølgelig kan nogle være defekte, men satme ikke fire stks i træk Very Happy Very Happy

Når jeg renser min tank for at bruge en ny brænder, så skruer jeg alle dele fra hinanden og vasker dem. Den nye brænder skrues på, hovedet til tanken kommer ned over, væsken sættes i, hovedet kommer på og til sidst mundstykket før jeg skruer den tilbage på batteriet. Derefter står den for sig selv i 10-15 minutter før jeg suger. Men igen - det smager brændt og ulækkert og gør det konstant.

Senest det fungerede i et par dage havde jeg taget gummiet af fra toppen af brænderen så der var frit hul direkte ned til gløden og op til mundstykket. Super smag i et par dage, men ved næste væske påfyldning smagte det brændt igen.

Det kan godt være, at mit indlæg er håbløst, men hver gang jeg går ned i butikken anbefaler de mig at smide det ud, jeg har købt af dem, og købe noget til 5-600 kroner. Det har jeg prøvet før, men det fungerede heller ikke længe. Så jeg gider slet ikke gå ned dem til igen (har været hos nogle forskellige). I dag bestiller jeg fra nettet så jeg undgår de pengegriske mænd...

Siit
Cigalike
Cigalike

Antal indlæg : 7

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Intet fungerer - hvorfor?

Indlæg by Jomfru Fersken on Ons 17 jun 2015 - 13:14

Hvilken Vivi Nova har du købt? Er det Aspire?

Hehe, ja hvis INTET holder i over en uge, så tror jeg sgu også lidt at det er en fejl40 gggg
Havde selv en længere periode for et par år siden, hvor INTET fungerede for mig og jeg ødelagde alt. Det er heldigvis slut nu haha
Jomfru Fersken
Jegskriversygtmangeindlæg-damper

Female Antal indlæg : 2233
Geografisk sted : Esbjerg Ø

Vis brugerens profil

Indlæg by Siit on Ons 17 jun 2015 - 13:39

Jomfru Fersken skrev:Hvilken Vivi Nova har du købt? Er det Aspire?

Hehe, ja hvis INTET holder i over en uge, så tror jeg sgu også lidt at det er en fejl40 gggg
Havde selv en længere periode for et par år siden, hvor INTET fungerede for mig og jeg ødelagde alt. Det er heldigvis slut nu haha

Nej, det er denne: [You must be registered and logged in to see this link.]

med præcis samme brænder, hovede mv.

Siit
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Jomfru Fersken on Ons 17 jun 2015 - 13:46

Pyyyh, undskyld, men den der er meeeeeeeget forældet..... Tror de kom før vi startede butikken for over 2½ år siden....

Hvilket batteri bruger du? Og virker de heller ikke?
Jomfru Fersken

Vis brugerens profil

Indlæg by Siit on Ons 17 jun 2015 - 13:49

Jomfru Fersken skrev:Pyyyh, undskyld, men den der er meeeeeeeget forældet..... Tror de kom før vi startede butikken for over 2½ år siden....

Hvilket batteri bruger du? Og virker de heller ikke?

Seriøst? Da jeg købte den fik jeg den STÆRKT anbefalet af ham i butikken. Jeg købte et batteri for nyligt Vision Spinner II står der på pakken.1650 mA

Siit
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Jomfru Fersken on Ons 17 jun 2015 - 14:02

Fuldstændigt seriøs!

Altså, vi var ikke særligt glade for Spinner 2 gggg (Kæft hvor lyder jeg hellig nu!), men ved der er flere der er ok tilfredse med dem.

Altså, for det første å skal du have en tank hvor der IKKE er brændere i toppen. Alle tanke blev for et par år siden lavet med brænder i toppen, men på alt nyt der kommer nu sidder de i bunden (hvilket også er logisk nok, da det jo er der væsken er)

Har du evt prøvet Kanger Evod (alm eller glas)? (Og hvis du køber dem i en fysisk butik, så tjek lige om de er originale fra KangerTech, da de uoriginale kopier smager ad helvede til
Jomfru Fersken

Vis brugerens profil

Indlæg by Siit on Ons 17 jun 2015 - 14:10

Den her? [You must be registered and logged in to see this link.]

Den havde jeg lige inden jeg fik min Vivi Nova. Den røg hurtigt ud igen. Hver gang jeg skulle fylde væske i bunden rendte væsken ud af mundstykket selvom det ikke var meningen. Nu har du butik, siger du, er det ofte at de er defekte og lækker væske når man fylder dem op? Jeg har fået dem anbefalet for kort tid siden, men jeg har dårlig erfaring med dem..

Siit
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Jomfru Fersken on Ons 17 jun 2015 - 15:05

Næ, det hænder faktisk næsten aldrig... Og lige præcis med Evod har vi solgt flere tusinde...

Når du påfyldte den, er det ikke bare fordi du ramte luftrøret i midten? Så fiser væsken jo lige igennem, det skal ned langs det "yderste" rør.

Sorry for sent svar, vi har lige haft fullrate-nedbrud Razz
Jomfru Fersken

Vis brugerens profil

Indlæg by Siit on Ons 17 jun 2015 - 15:42

Præcis. Som altid skal det ikke ned i røret, men rundt om. Men alligevel løb det ud af mundstykke som om der var hul i eller noget. Jeg "damper" rigtig meget, da jeg arbejder hjemmefra og dermed bare sidder og damper konstant så derfor er det virkelig irriterende at intet fungerer for mig Laughing

Siit
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Smyske on Ons 17 jun 2015 - 18:54

Siit - hvor bor du henad? Det kunne godt lyde, som om, du har brug for en hjælpende hånd Very Happy
Smyske
Steamhead
Steamhead

Female Antal indlæg : 286
Geografisk sted : Fyn

Vis brugerens profil

Indlæg by Siit on Ons 17 jun 2015 - 19:21

Jeg har lige lagt min sidste brænder ind. Og igen. Det fungerer bare ikke!!
Jeg har vasket ALLE dele, været forsigtig, sørget for at alt kom på plads. Den har nu stået i 20 minutter. Første sug: ingen smag. kun brændt.

jeg har handlet i gosmoke i kolding midtby.

Siit
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Siit on Ons 17 jun 2015 - 19:24

jeg har lige "fundet ud af noget". hvis jeg PUSTER hårdt ned i mundstykke (så røgen siver ud af de små huller) så vil de næste 2-3 sug smage fint, men straks efter smager det brændt. måske nogen kan drage af erfaring og måske vide hvad problemet kan være ud fra det Smile

Siit
Cigalike
Cigalike

Vis brugerens profil

Indlæg by Jomfru Fersken on Ons 17 jun 2015 - 19:59

Manden har lige tjekket deres side... Jeg tænker at det er uoriginale evods du har købt, flere af dem smager helt forfærdeligt. Og de skriver ikke noget om at det er fra Kangertech...

Kommer du forbi Esbjerg en dag, så hjælper jeg dig gerne videre.
Jomfru Fersken

Vis brugerens profil

Indlæg by dybvad on Ons 17 jun 2015 - 20:36

Må nok give Jomfruen ret der Wink

Tror du har fået fingre i noget uoriginalt grej.  Der blev lavet utrolig mange dårlige kopier og dårlige uoriginale coils af både Vivi Nova og EVOD.

Dette er den uoriginale Vivi Nova.
[You must be registered and logged in to see this image.]

Dette er den originale Vision Vivi Nova

Dette er den originale Vivi Nova coil

Originale EVOD har tykkere rør på coil.

EVOD coil til venstre (i dag er røret lidt længere) uoriginal coil til højre.
dybvad

Male Antal indlæg : 2022
Geografisk sted : Dybvad, Vendsyssel

Vis brugerens profil

Indlæg by Manga on Ons 17 jun 2015 - 21:31

Jeg bruger kangertech ENOW tank som fungerer fint, og coils man køber til den kan man tjekke om er originale da de har en kode, man kan scane med iphone.
På den måde ved man om det man køber er originalt Smile
Manga
Damper
Damper

Female Antal indlæg : 125

Vis brugerens profil

Indlæg by Bufas on Tors 18 jun 2015 - 7:26

Hej Siit.
Hvor er det dog øv, at du har problemer med dit grej.
Jeg bruger originale Kanger Evod - og det fungerer fint. Hvis jeg kommer til at fylde lidt for meget væske i, ja så kan der godt løbe lidt ud af mundstykket. Jeg har ud af rigtig mange originale coils kun oplevet et par stykker, der ikke virkede fra starten.
Jeg håber, du får styr på det.
Bufas
Mega-damper
Mega-damper

Female Antal indlæg : 605
Geografisk sted : Faxe

Vis brugerens profil

Indlæg by Hilfiger on Tors 18 jun 2015 - 19:27

Kender det alt for godt med VIVI NOVA Tanken. Er det mon denne her :

[You must be registered and logged in to see this link.]

Problemet var med det var at de seneste brændere jeg havde købt hos den lokale pusher fungerede bare ikke. Bestilte noget fra Pink Mule og det fungerede.

Jeg havde lidt mistanke til at det var kopi brændere. Den opførte sig nøjagtig som du skriver. Jeg kiggede også på hans Vivi Nova tanke og de lignede heller ikke dem fra Pink Mule.

Mit eneste råd til dig er Køb en Kanger Pro Tank 2 eller 3. Eller Aspire Nautilis Mini.
De fungere super godt.

Hilfiger
Cigalike
Cigalike

Antal indlæg : 9

Vis brugerens profil

Indlæg by inkognito on Lør 20 jun 2015 - 22:38

Hej Siit.

Drop Vivi nova - det er noget gammelt skrammel! Utroligt at der faktisk er butikker der stadig sælger dem. Evod er bedre, men stadig ikke optimalt. Der findes ganske enkelt nyere og bedre produkter på markedet i dag.

Personligt synes jeg, at du bør gøre følgende:

1. Køb dette sæt: [You must be registered and logged in to see this link.]

2. Køb disse batterier: [You must be registered and logged in to see this link.]

3. Lær at lave dine egne coils (i det pågældende sæt, er der en rba). Der er masser af vejledninger på youtube og det er lettere end man tror. Køb noget kanthal. Evt. denne her: [You must be registered and logged in to see this link.] . Samt noget ordentligt vat: [You must be registered and logged in to see this link.]

4. Køb en oplader til dine batterier. Jeg anbefaler en af dem fra Nitecore: [You must be registered and logged in to see this link.]

Det er muligt, at det koster lidt nu, men på sigt vil du spare MANGE penge og få en betydeligt mere tilfredsstillende oplevelse.

PS.

Du ryger ikke, du damper Wink .

inkognito
Cigalike
Cigalike

Male Antal indlæg : 1

Vis brugerens profil

Indlæg by jakobo on Man 22 jun 2015 - 16:20

hejsa Siit

byg dine coils sev (rba /rda) så er du lidt forbi det der med at skulle omkring en coil pusher når dine setups smager grimt .... se lidt på hvordan du damper ... det kunne godt lyde som om du damper meget kraftigt og mange sug efter hinanden .... kunne lyde som om dine væger ikke kan følge med ?
jakobo
Damper
Damper

Male Antal indlæg : 84
Geografisk sted : valby

Vis brugerens profil

Indlæg by larscf on Man 22 jun 2015 - 18:15

Det er kommet mange nye tanke til siden Viva nova, c3 osv. og det er noget gammelt skrammel, vi var dog mange der var glade for det dengang, og ja vi fik væske i munden og også i lommen sådan vor det dengang. De nye man kan købe i dag giver ikke væske i munden eller i lommen, jeg tror ikke jeg har fået væske i munden siden jeg brugte c3 og får kun lidt brændt smag hvis jeg giver for meget "gas".
Jeg vil også anbefale rba da efter min mening giver den bedste smag, hvis du får brug for mere hjælp end den du kan finde her eller på nettet bor jeg i Vojens.
Og som vi siger OP MED DAMPEN.
larscf
Godt på vej
Godt på vej

Male Antal indlæg : 59
Geografisk sted : Vojens

Vis brugerens profil

Indlæg by Jomfru Fersken on Tirs 23 jun 2015 - 10:08

Uh, jeg synes så det vil være for stort et spring at begynde at lave egne coils eller drippe, når intet bare virker....

Allerførst synes jeg at Siig skal finde en "ordentlig" fysisk butik, hvor der er ordentlig "face-to-face"vejledning og rådgivning, og her skal hun med hjælp finde et godt hverdags-sæt til daglig damp.
Derefter ville det, hvis interessen er der, være fint at få kontakt og sætte sig sammen med nogen og lære at bygge selv.

(Skriver KUN dette, da jeg selv er komplet idiot og slet, slet ikke fatter det der med vikling af coils. Og hvis bare Siig er lidt ligesom mig -ja hahaha, så ville det sgu har lange udsigter med at lære det! Laughing )
Jomfru Fersken

Vis brugerens profil

Indlæg by larscf on Tirs 23 jun 2015 - 16:56

Jomfru Fersken skrev:Uh, jeg synes så det vil være for stort et spring at begynde at lave egne coils eller drippe, når intet bare virker....

Allerførst synes jeg at Siig skal finde en "ordentlig" fysisk butik, hvor der er ordentlig "face-to-face"vejledning og rådgivning, og her skal hun med hjælp finde et godt hverdags-sæt til daglig damp.
Derefter ville det, hvis interessen er der, være fint at få kontakt og sætte sig sammen med nogen og lære at bygge selv.

(Skriver KUN dette, da jeg selv er komplet idiot og slet, slet ikke fatter det der med vikling af coils. Og hvis bare Siig er lidt ligesom mig -ja hahaha, så ville det sgu har lange udsigter med at lære det! Laughing  )
Jammen du er da også velkommen og du må gerne pille ved vores grej smil! men det er ikke nemt at anbefale andet end det man selv bruger, ved godt at hvis man skal finde et sted hvor man får den bedste hjælp må man en tur til Esbjerg.
larscf
Godt på vej
Godt på vej

Male Antal indlæg : 59
Geografisk sted : Vojens

Vis brugerens profil

Indlæg by Jomfru Fersken on Ons 24 jun 2015 - 11:23

larscf skrev:
Jammen du er da også velkommen og du må gerne pille ved vores grej smil! .

Uuuuhadada pas på hvad du siger lol!
Jomfru Fersken

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen