Latest topics
» Bestilling af Kanger Toptank Mini
Tirs 20 feb 2018 - 12:26 by morteng85

» Ny damper her og vil gerne blande selv.
Tirs 20 feb 2018 - 1:33 by Banditten

» Nye coils V2.0
Lør 10 feb 2018 - 22:23 by Shtennek

» Jubel hos Dansk E-damperforening Dadafo over udtal
Ons 7 feb 2018 - 17:05 by LX2

» Måske et laaaaaagt skud?
Søn 21 jan 2018 - 14:23 by Bufas

» Crafted: The Custard vs Creme de la Crafted
Man 25 dec 2017 - 19:59 by BDK

» Nye coils!
Man 18 dec 2017 - 21:42 by Shtennek

» Væske med minimal lugt
Man 11 dec 2017 - 17:59 by glad

» Første mekaniske mod
Søn 10 dec 2017 - 19:15 by Shtennek

» Mod for vildt til nybegynder?
Man 4 dec 2017 - 22:56 by Shtennek

» damperovergang?
Tirs 28 nov 2017 - 22:46 by Hundekiks

» Basement Brew - Hvor køber i henne?
Man 13 nov 2017 - 16:44 by jens e

» blande niktion i færdigblandet e-væske som er købt
Fre 10 nov 2017 - 0:11 by Hundekiks

» blande nikotin i færdig blandet e væske?
Tors 9 nov 2017 - 16:12 by Andersasd

»  Element ejuice
Tirs 31 okt 2017 - 13:38 by storm

» ≈Bedste sted af købe VG / PG
Lør 28 okt 2017 - 18:20 by cloudie--

» Sørme om i ikke har fået et nyt medlem
Ons 25 okt 2017 - 15:52 by storm

» Cubis pro.
Søn 8 okt 2017 - 16:33 by BDK

» Aspire - PockeX Kit - til nybegynder?
Man 2 okt 2017 - 3:34 by BDK

» Batterier i vaskemaskinen
Tirs 12 sep 2017 - 0:14 by BDK

Poll

Er du medlem af DADAFO ?

57% 57% [ 32 ]
29% 29% [ 16 ]
9% 9% [ 5 ]
5% 5% [ 3 ]

Totale stemmer : 56

februar 2018
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728    

Calendar Calendar

SKRIV for vores ret til damp!

:: E-cig :: Nyheder

Go down

SKRIV for vores ret til damp!

Indlæg by Jomfru Fersken on Man 2 mar 2015 - 20:50

Jeg opfordrer hermed jer alle til at sende et skriv om det nye lovforslag.
Følgende er klippet fra Dadafo:

*** VIGTIGT VIGTIGT VIGTIGT ***

Kampagne - når I sender mails til hhv. Nick Hækkerup og/eller nogen af de andre politikere, så send mails med cc-kopi til disse adresser:

Sundhedsminister Nick Hækkerup ( [You must be registered and logged in to see this link.]) :

[You must be registered and logged in to see this link.] - eller: [You must be registered and logged in to see this link.]

Og hvis I f.eks. sender en mail til medlemmerne af Sundheds- og Forebyggelsesudvalget, eller andre politikere - så send med cc-kopi til:

[You must be registered and logged in to see this link.]

På den måde sender vi et signal ud om, at VI VED at de har fået en mail fra en der damper - og vi kan samle de her mails, evt. printe dem ud - og aflevere dem til Sundhedsminister Nick Hækkerup inden høringsfristen.

Politikerne skal vide, at vi står sammen - og hvis de kan se at jeres mails bliver sendt med kopi til DADAFO, så bliver de nødt til at læse og tage stilling til, hvad I skriver i de mails I sender...

DEL DEL DEL - og få sendt så mange mails af sted. Vær sobre og saglige - gør IKKE brug af ukvemsord - men gør politikerne klar over hvordan jeres syn på sagen er - og at de ikke længere kan ignorere de danske forbrugere...

Liste med mailadresser til Sundhedsminister + stab + Sundheds- og Forebyggelsesudvalget:

[You must be registered and logged in to see this link.]

Jomfru Fersken
Jegskriversygtmangeindlæg-damper

Female Antal indlæg : 2233
Geografisk sted : Esbjerg Ø

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: SKRIV for vores ret til damp!

Indlæg by Jomfru Fersken on Man 2 mar 2015 - 20:52

Og hermed min mail til hr. Hækkerup, sendt med cc til Dadafo:

Kære sundhedsminister Nick Hækkerup,

Det er med en blanding af vantro og forfærdelse at jeg flere steder læser om lovforslaget ang. regulering af e-cigaretter i Danmark. Jeg ønsker nu at fortælle dig mine 2 historier, min personlige og min professionelle:

Min personlige historie er at jeg, efter at have røget i små 14 år (ca 20 om dagen) fuldstændigt og UDEN afsavn overhovedet smed cigaretterne til fordel for dampen. På få måneder var jeg 100% røgfri. Uden tilbagefald overhovedet. Jeg havde, som så mange andre før mig, prøvet plastre og tyggegummi flere gange... En enkelt gang lykkedes det i et par mdr, hvor jeg så til gengæld tog 8 kilo på -men jeg savnede dagligt min røg og startede igen.

Så blev jeg introduceret til e-damperen. Og købte et sæt. Få mdr efter var jeg 100% røgfri og har nu været det i snart 4 år. Jeg havde ikke endnu mærket de store, mere alvorlige gener ved at ryge, og jeg nød de daglige cigaretter, ønskede ikke for alvor at stoppe. Med min damper har jeg beholdt hyggen, nydelsen og som bonus har jeg ikke taget så meget som et kilo på. Min lugte- og smagssans kom lynhurtigt igen. Og udover det har jeg gennem dampen fået et kæmpe netværk med en stor gruppe mennesker fra alle samfundslag; kassedamer, landmænd, efterlønnere, studerende, direktører, arbejdsløse, chauffører, renovationsmedarbejdere osv.... Alle har den ene ting til fælles; Vi ELSKER vores damp, som i hvert eneste tilfælde har gjort en kæmpe positiv forskel i vores liv!

Og nu til min professionelle historie; Efter min forlovede og jeg havde nydt dampen i godt og vel halvandet år talte vi sparepengene op og min forlovede sprang ud i livet som selvstændig og åbnede først en webshop og få mdr senere en fysisk butik med e-cigaretter. Han har knoklet og arbejdet 10-14 timer i døgnet, med mig på sidelinjen når jeg fik fri fra mit job i over 2 år nu. Vi har fået bygget en sund forretning op, og jeg har netop opsagt mit job og er blevet ansat fuld tid hos ham her pr 1.marts.

Vi får dagligt så mange positive tilkendegivelser fra vores kunder, der er stoppet totalt med tobakken efter 10-20-30-40-50 år med smøger! Vi hører fra kunder, der efter få uger fuldstændigt smider alt astma-medicin. Kunder, med KOL der får væsentligt bedre vejrtrækning. Kunder, der "ikke tror på det", men kommer ind få uger efter og ikke har rørt en smøg siden. Og som fortæller om konditionen der er kommet igen og som pludseligt kan dufte morgenkaffen. Og som ikke mere hoster sort slim op om morgenen.

Vi har haft planer om at åbne flere butikker i Danmark, og dermed skabe flere arbejdspladser, men som det ser ud nu hænger vi i bremsen og frygter for vores fremtid. Bliver forslaget, som det ser ud nu, vedtaget har Varde Kommune i hvert fald 2 arbejdsløse mere, og Esbjerg Kommune og Danmark mister en skatteindkomst fra vores firma.

SELVFØLGELIG skal der holdes øje med markedet. Og SELVFØLGELIG må der noget regulering til for at markedet ikke bliver det vilde vesten. Men jeg forstår slet ikke at I umiddelbart vælger at se TOTALT bort fra alle de hundredvis af undersøgelser der ligger frit tilgængeligt, og som Dansk E-damper Forening har samlet på deres site - [You must be registered and logged in to see this link.]

Som det ser ud nu, vil alt dette blive taget fra os? Med hvilken grund? Det er en væsentligt øget livskvalitet for flere hundredtusind danskere der bliver fjernet, samt arbejdsløshed og måske personlig konkurs for hundreder!

Tak for din tid.

Med venlig hilsen,

Trine Mogensen
Jomfru Fersken

Vis brugerens profil

Indlæg by Bufas on Tirs 3 mar 2015 - 10:38

+) Sådan - det er så godt skrevet Trine.
Vi må virkelig RÅBE HØJT for at forhindre uvidende politikkere i at vedtage det mest uhyrlige lovforslag om e-cig/dampen.
Håber inderligt, at RIGTIG MANGE dampere indser, at det er NU eller ALDRIG.
Er selv ved at "brygge" et skriv sammen, hvor jeg fortæller min historie og hvilke konsekvenser det vil have for mig, hvis lovforslaget bliver vedtaget.
OP MED DAMPEN - KOM IND I KAMPEN Exclamation
Bufas
Mega-damper
Mega-damper

Female Antal indlæg : 605
Geografisk sted : Faxe

Vis brugerens profil

Indlæg by Dorit on Tirs 3 mar 2015 - 17:48

Hvor er det godt skrevet Trine. Sagligt, sobert og informativt. Godt "brølt" . Og ja det er vist nu , der skal kæmpes.
Dorit
Blown away damper.
Blown away damper.

Female Antal indlæg : 1011
Geografisk sted : Odense m

Vis brugerens profil http://www.dgconsult.dk

Indlæg by Jomfru Fersken on Tirs 3 mar 2015 - 21:13

Tak - fik lige et tip på FB:

" Husk at sende en kopi til sundhedsudvalget [You must be registered and logged in to see this link.] hun sørger for at alle medlemmer får din mail samt at den kommer på folketingets hjemmeside! "

Min mail ligger nu derinde, men et tungt suk: jeg kunne kun tælle sølle 6 mails ang e-damp siden den 26/2.

SKRIV for hunde da! imgoinginsane

Og så vil jeg gerne opfordre ALLE til HVER GANG i deler noget via de sociale medier - brug hashtaggene #dkpol , #vape #kampenfordampen -især #dkpol er vigtig. Politikere og journalister søger det tag for at se hvad der rør sig i DK!
Jomfru Fersken

Vis brugerens profil

Indlæg by Jomfru Fersken on Tirs 3 mar 2015 - 21:36

Denne er lige sendt
[You must be registered and logged in to see this image.]
Jomfru Fersken

Vis brugerens profil

Indlæg by Bufas on Ons 4 mar 2015 - 11:21

Så er der sendt et skriv til Nick Hækkerup og Hanne Schmidt med cc til DADAFO.
Håber da, at der de kommende dage bliver sendt mange flere mails til dem.
Trine: Håber du får nogle svar på din fine henvendelse +)
Bufas
Mega-damper
Mega-damper

Female Antal indlæg : 605
Geografisk sted : Faxe

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen